Uppdiktat

Är bloggen som prisar ordvrängerier och all form av humor. Här publiceras mina kåserier, allmänt pladder och annat smått och gott.

Misstänkta svin får nys om galen konst (Nu blev det rörigt - Äh skit samma).

Kategori: Kåserier

Det är lite förvirrande i dag. Det har nog att göra med att jag fick en dålig start pga att jag inte åt min frukost som sig bör. Jag blandar ihop saker och ting och är allmänt förvirrad.

Särskilt blandar jag ihop nyheterna. Tidningarna frågar sig vad som är konst och vad som är sjukt. Försäkringskassan vägrar att tycka att någonting är sjukt och nu misstänks svininfluensan vara här och det är en pandemi som oroar världshälsoorganisationen.

Nu börjar det bli lite rörigt i mitt huvud.

För det första har jag förstått det så att om man fejkar en psykos så är det konst, (vet ej om detta även gäller orgasmer). Gör man motstånd när de för bort en är det ett brott. Det är dock okänt om motståndet bara är ett brott om det är fejkat eller om de som verkligen har en psykos också döms till böter för att de sprattlar med benen när polisen griper dem. I sådana fall vill jag å det allvarsammaste råda alla som tänker få en riktig psykos att inte göra så, utan agera mjukt och följsamt.

Försäkringskassan hävdar att de som har sjukintyg inte är så sjuka som de försöker påvisa.
De fejkar med andra ord.
Nästa år har de bestämt att ytterligare 50 000 långtidssjukskrivna ska anses fejka sina sjukdomar.
Med andra ord måste vi ju i rimlighetens namn klassa detta som konst, eller rör jag fullständigt ihop begreppen nu?

Svininfluensan närmar sig och misstänks drabba arbetsgivarna hårt. Inte för att de blir sjuka utan ensamma och övergivna på sina arbeten då arbetarna passar på att skylla på en simpel pandemi för att slippa arbeta.
Försäkringskassan anser att de som har minsta möjliga, om än teoretiska chans, att klara av ett arbete ska inte ha rätt till någon sjukersättning.
Vård av sjukt barn anses dessutom som en stor bluff och är väl konst det med, trots att de flesta kritiker anser att det inrte är någon konst att smita ifrån arbetet i det här landet, särskilt om man skyller på att barnen är sjuka.

Alla dessa saker jag tagit upp är bland veckans hetaste nyheter så de måste ha en viss påverkan på oss och om man slår ihop dessa med varandra, hur blir det då egentligen?

Ska Försäkringskassan automatiskt klassa alla försök till sjukskrivning under en eventuell influensa-epedemi som fejk, tills motsatsen bevisats och personen i fråga, utom rimligt tvivel inte kan arbeta mer pga av dödsfall.
Om detta är fejk får vi också klassa det som konst och då kan alla som insjuknar i svininfluensan få konststipendier i stället för sjukpenning.

Apropå allt detta vill jag bara påpeka att detta med svininfluensan absolut inte är något nytt. De små grisarna har orsakat stor förödelse redan för många år sedan. Se bara på detta inslag.




Johan

Kommentera inlägget här: