Uppdiktat

Är bloggen som prisar ordvrängerier och all form av humor. Här publiceras mina kåserier, allmänt pladder och annat smått och gott.

Pirate Bay, organstöld och annat tjafs.

Kategori: Kåserier

Olaglig fildelning eller organstöld. Vad är egentligen skillnaden? Ingen alls i och med att båda två är lika heta nyheter och det är ju media som styr vad som är vad, inte sant. Ett krig eller katastrof som inte är mediabevakat är mindre viktigt än att mitt bredband inte fungerar som det ska, det gör mig pissed off helt enkelt.

Att sen tusentals människor dör och skändas varje dag är väl inget mot att det tar flera minuter att komma in på facebook och bloggen krånglar, vilket påverkar fler personer i vår omgivning än ett krig som inte ens har en egen hemsida med sponsorer och tävlingar varje vecka med fina priser som förbättrar din outfit.

Nu blir jag så stressad att jag inte vet om jag ska ta de svarta bootsen som är i stort sett identiska med de andra svarta bootsen med skillnad från att det är lite mer utmärkande mönster på dem. Inte mycket men så där lagom diskret att det inte syns, men jag vet och det räcker för mig.

Ja, just det, eller ska jag ta de som inte har något mönster?
Nej, jag kan inte välja, så jag får ta de bruna helt enkelt och så får jag byta ut alla andra kläder också så att det matchar dem, det finns inget annat att göra. Kanske ringa sjukvårdsupplysningen för att se vad det är för fel på mig.

Fem minuters bloggavbrott

(Jag är hemskt ledsen att ni behövde vänta. Det var telefonkö.
Själva samtalet gick fort, de jobbar på provision som ni kanske vet).


Hon sa att jag  med största sannolikhet drabbats av blondinbloggarinfluensan och att hon avråder mig bestämt från att blogga på en vecka om jag inte vill hamna i karantän eller rent av respirator utan bredbandsuppkoppling. Huh!

Apropå allt  tjafs om organstölder och attentat mot de som stängde ner pirat bay och sån sörja, vill jag bara säga en sak. Nej det kanske är två saker när jag tänker efter, men jag rör ihop allting idag. Jag har visst tankarna på annat håll för tillfället. Jag ska nämligen på kändisfest i morgon och ja ni kan ju tänka er själva.

Jag som har problem med vilka boots jag ska ha på mig när jag går till affären. Men det ska nog gå bra. Hallå, jag skyller bara på mina sponsorer om någon tittar konstigt på mig.
Man måste ju leva också. Huvudsaken är ju hur som helst att jag får gratis drinkar.

Det är ju ungefär som Pirate bay som ger gratis filmer och musik, fast kändisfester är mycket roligare. Jag var asfull i en vecka efter den förra. Det var då jag la ut fel bilder på veckans outfit så att jag var tvungen att bli gästbloggare på helt okända bloggar som ingen läser och stänga min egen för att inte bli stämd. Jag råkade nämligen lägga ut bilder från genrepet på Magnus Ugglas revy, har ingen aning om hur de hamnade i min dator, måste vara sabotage.

Jaja, vem bryr sig? Livet leker. Är man blondin så kan man alltid fråga om det är bra täckning i lokalen så att jag kan blogga live.  Då kommer man in på vilken fest som helst. Det är ändå ingen som verkligen läser alla bloggar, de kommenterar bara inslagen för att visa att de är uppdaterade och kollar om deras kompisar gjort det samma. Så det räcker oftast med att vara blond och ha en rosa laptop, (med drinkhållare förstås) så är det inga problem.

Eftersom jag inte vill visa mitt ansikte pga detta med outfitbilderna så får ni bara se mitt blonda hår, det är ju ändå det viktigaste jag har, (förutom min blogg, snyft).
Evelinda (Gästbloggare i exil).

Kommentera inlägget här: