Uppdiktat

Är bloggen som prisar ordvrängerier och all form av humor. Här publiceras mina kåserier, allmänt pladder och annat smått och gott.

Sensation.

Kategori: Kåserier

Just nu i skrivande stund handlar alla artiklar som kommenterats mest av olika bloggare, om Israel och den omdiskuterade artikeln. Detta är väl nästan större än Muhammedteckningarna och Engla. Kanske rent av större än Göran Perssons gård, nej nu tog jag i och inte tsunami-katastrofen heller, men det ser ju ut som om det är det enda folk tänker på för tillfället.

Sorry Blondinbella och Schulman. Ugglas traumatiska spotify-övergrepp bryr vi oss inte heller om längre trots att han säkert hellre hade blivit av med några av sina organ än sina royalties.

Jag förvånas bara över det enorma nyhetsvärde detta har och tycker väl i och för sig att det är nästan lika hemskt som när Dorsin och hans kumpaner framförde "Tingaling" i melodifestivalen.

Mitt förslag är att fängsla alla som riskerar att förnärma ett annat land som inte tål skämt eller kritik. Jag tror att det finns kunnigt folk lite var stans i världen att anställa för att arrangera ett sådant projekt, så det blir nog inga större problem. Att sen svensk journalistik oftast är under all kritik är en helt annan sak. Det är nog mycket svårare att komma till rätta med.

Johan

Kommentera inlägget här: