Uppdiktat

Är bloggen som prisar ordvrängerier och all form av humor. Här publiceras mina kåserier, allmänt pladder och annat smått och gott.

Taggad löpare, stulna kroppsdelar och borttappade hemliga handlingar i försvaret.

Kategori: Kåserier

I DN står att läsa: Ett mycket stort antal hemliga handlingar är försvunna från det svenska försvaret.

Vad jag inte förstår är varför det är värt att skriva en artikel om, i synnerhet som det vinklas som om det är något dåligt. Det är väl snarare bra. Om de ej går att hitta så förblir de ju hemliga och det var väl det som var tanken, eller har jag missuppfattat något i vanlig ordning.


Detta med organstölder i Palestina tänker jag inte ens kommentera. Det är alldeles för infekterat och då syftar jag inte  på hur slarvigt kropparna sytts ihop. Det komiska i kråksången är att man tar tillfället i akt att försöka ge Carl Bildt skulden för alltihop.


Bolt gör det igen och nu spekuleras det att han är kvinna och vikt ut sig naken, men jag tror att det var ett skämt. Däremot misstänker jag starkt att han fått någon form av superzombiesmitta och att det skulle vara förklaringen till hans överlägsenhet. Denna smitta tros ha drabbat honom när han fick fötterna fulla av taggar i samband med en bilolycka. Snacka om att han var taggad inför VM.

Ta en noggrann titt på denna bild så förstår ni min oro.



Det är dock oroväckande om dessa teorier skulle visa sig vara sanna då ingen vet hur denna muterade form av Zombiesmitta kommer att utveckla sig. Det vore ju olyckligt om den som det beskrevs i artiklarna i Aftonbladet och SvD häromdagen, skulle ta över världen inom några få dagar. Då skulle ju alla världsrekord slås dagligen och helt urholka nyhetsvärdet inom all idrott och det vore väl värre än en börskrasch eller ett världskrig. Det vore ju helt enkelt en total katastrof.

Vi måste därför slå till hårt och skoningslöst och det fort. Nu måste alla medaljörer i alla idrotter halshuggas med omedelbar verkan innan denna smitta helt och hållet förstör intresset för idrott över hela världen.

Det finns ingen tid att förlora. I morgon kan det vara för sent. Tänka efter får vi göra efteråt, precis som när vi avlivade ankor när fågelinfluensan härjade. Här krävs handling och effektivitet. Kom igen myndigheter. Sätt fart nu och gör något bra för en gångs skull.

Johan

KOMMENTARER:

  • Annika P säger:
    2009-08-21 | 20:51:51

    Ska genast lobba för detta, det vore ju katastrofalt! Då blir ytterligare en stor grupp av människor arbetslösa!

    För övrigt så har din blogg avanserar några steg, Grattis!

Kommentera inlägget här: