Uppdiktat

Är bloggen som prisar ordvrängerier och all form av humor. Här publiceras mina kåserier, allmänt pladder och annat smått och gott.

Blå dunster och röda kinder.

Kategori: Kåserier

Dagens nyhetsröra blir något i stil med detta: 

Tyskland får blå regering av väljarna och Aschberg får röda kinder av Anna Anka.

Blå dunster och röda kinder får ni diskutera hemma, jag vill hellre ägna mig åt viktigare saker.

Vad som pratas mycket om på Tv är detta med att läkarna ska tvingas välja de billigaste läkemedlen som erbjuds på marknaden. Detta är ju så dumt att Finansministern nästan automatiskt måste få Nobels ekonomipris, bli utsedd till årets svensk och varför inte sveriges sexigaste ryggtavla.

Jag hörde att han hade blivit utsedd till Europas tredje bästa finansminister. Kan detta verkligen stämma. Borde inte en så modern världsdel ha fler än tre finansministrar, det är helt otroligt vad man lär sig av att titta på Tv.

Åter till detta med billiga läkemedel. En av fördelarna med det som vi kanske lätt missar är att det faktiskt kan bli bättre för de som tar mycket stora mängder medicin varje dag. Nu sporras läkemedelsföretagen till att ta fram läkemedel som har tre i en och liknande koncept.

Det absolut billigaste är ju att införa att alla läkemedel som får säljas är sockerpiller. Jag menar, enligt de nya sjukförsäkrings-reglerna är ju ingen egentligen sjuk på riktigt, så då gör det ju ingenting om inte heller medicinen är det.

Skulle det visa sig att någon verkligen var sjuk och avlider pga detta så gynnar det ju i alla fall sjukstatistiken på lång sikt och minskar även arbetslösheten då alla sjuka i dag räknas som arbetsföra som vägrar söka de jobb som finns om man verkligen vill ha dem och visar sig på styva linan och har en possitiv attityd. Puh, det var en jobbig mening. Jag blev alldeles andfådd.

Johan
Kommentera inlägget här: