Uppdiktat

Är bloggen som prisar ordvrängerier och all form av humor. Här publiceras mina kåserier, allmänt pladder och annat smått och gott.

Militären beredd på Fotbollsinfluensa.

Kategori: Kåserier

Dagens heta nyheter samt en analys av dessa efter att den mixats i uppdiktatmixern.

Militären beredd på influensaattack. (SvD).

Det är något magiskt med Zlatan. (Aftonbladet).

Jag har i dag kommit fram till att det inte finns något på denna jord som är viktigare än en fotbollsmatch med landslaget. Det skulle vara Zlatan då, i alla fall om man får tro tidningarna. Sverige måste vinna alla återstående matcher i kvalet och utan Zlatan går det inte. Militären rustar för en massvaccinering.

Nu klickar det äntligen i min tröga skalle. Jag har länge undrat varför det är så viktigt att skynda på ett godkännande av vaccinet och varför det i stort sett får kosta vad det vill. Den svenska regeringen säger att de värnar om jobben, men om man tittar på vad de gjort så stämmer det inte för fem öre. De värnar om det viktigaste som finns, nämligen svenska landslaget i fotboll och särskilt Zlatan.

Om vi inte hinner få fram vaccinet i tid så att Zlatan blir sjuk förlorar vi kvalet och skapar något som är värre än att fem miljoner svenskar blir sjuka. Vi skapar vad jag från och med nu kallar Fotbollsinfluensan.

Detta skulle innebära en sjukskrivningsvåg som ingen sett dess like till. Vi har förlorat förr, men det var innan vi insett att Zlatan är större än alla gudar i hela världen och det var inte i en så kritisk tid som den vi har nu.

Vi har helt enkelt inte råd att låta Zlatan bli sjuk. Det skulle skapa en depression som leder till minskad arbetsmoral och konsumtion och framför allt en ökad passitivitet hos de som är arbetslösa. Sverige skulle bli ett Zombieland.

Det enda vi svenskar är stolta över i dag är just Zlatan Ibrahimovic och möjligtvis allemansrätten om vi skulle komma på tanken att vi har något sådant, medan vi springer från jobbet till dagis och hem och svär lite lätt åt våran partner och somnar sen mitt i en panikångestattack och vaknar igen för ännu en hektisk dag.

Nåja, åter till pudelns kärna. Underrubriken i Aftonbladet eller Expressen (jag vet inte så noga) var "Zlatan: -Jag kunde knappt andas". Berodde detta på att han var sjuk och i så fall var det därför millitären sattes in?

Detta är allvarliga saker att diskutera, därför skriver jag om detta. Tänk bara efter själva. Vad är värst, att fem miljoner svenskar insjuknar och några dör eller att Zlatan blir sjuk och missar en kvalmatch?
Bollen är din, vi hörs snart igen.



Johan



Kommentera inlägget här: